جواب نظرسنجی استاد بدتر

 

تقریبا یک ماه است که از نظرسنجی "استاد بدتر" می گذرد و البته با اینکه تعدادی از دانشجویان در نظرسنجی شرکت نمی کنند و تعدادی هم اصلا به وبلاگ سر نمی زنند و همچنین به رغم خواهش و خواسته ی من که لطفا هر نفر یک نظر بدهد، ولی باز دیده می شود که یک IP چندین رای داده است، می توان این چنین استنباط کرد که این نظرسنجی ها از درجه اعتبار ساقط هستند و نمی توان با توجه به آن قضاوتی کرد. اما به عقیده ی من جواب این نظرسنجی ها آنچنان هم بی راه و خلاف واقعیت نیست و تقریبا برخاسته از دل اکثریت دانشجویان است و با کمی مسامحه می توان آن را نظر اکثر دانشجویان قلمداد کرد و آن را دست بهانه ای کرد برای بیان بسیاری از مطالب و ناگفته ها.

همانطور که در عکس هم می بینید بیشترین رای را دو استاد اصلی و مهم، که یکی از آنان مدیر گروه ما نیز می باشند، کسب کرده اند. بدلیل تخصصی بودن دروس و در نتیجه مشکل بودن دروسی که این اساتید عهده دار تدریس آنان هستند، این نتیجه دور از ذهن نیز نیست اما به راستی تنها، مشکل به دشوار بودن دروس بر می گردد؟

عقیده ی شخصی من این است که این دو بزرگوار کم و کاستی های بسیاری در شیوه ی تدریس خود دارند و وظیفه ی ما این است که به نحوی این نواقص را به گوش ایشان و به گوش مسئولین دانشگاه برسانیم، اگرچه ممکن است این کار به ضرر ما تمام بشود اما در عوض شاهد یک کلاس خوب و مفید خواهیم بود و راه را برای کسانی که بعد از ما تحصیل خواهند کرد هموارتر می کنیم و این یعنی پیشرفت گروهی، امری که متاسفانه مدت ها در ایران به خاک سپرده شده است و هر فرد تنها به سعادت خود می اندیشد.

پس بحث را به نفر اول این رقابت یعنی استاد باقر زارع می کشانیم تا بعنوان پیشتاز این رقابت کمی مورد نقد و بررسی قرار بگیرند و ما دانشجوها هم با اتحاد و هماهنگی، راه حل و تدبیری برای این مشکل بیاندیشیم. استاد باقر زارع به گفته ی مسئولین آموزش یکی از استادهای خوب از نظر رتبه و جایگاه علمی هستند و دانشجویان با مراجعه به وب سایت دانشگاه آزاد شبستر می توانند با مشاهده ی رزومه کاری ایشان و مقاله های بین المللی ارائه شده توسط این استاد به این گفته جامع حقیقت بپوشانند. اما از نظر من و شاید خیلی از شما دانشجویان، ایشان یکی از بد رفتارترین اساتید با خصوصیت های اخلاقی بسیار منفی و شیوه ی تدریس ناکارآمد هستند، که با ادامه ی این روند خود نتها بسیاری از دانشجویان را دلزده و دلسرد می کنند که باعث کاهش فعالیت های درسی آنان نیز می شوند.

اگر شخصی هزاران بار هم عالم و پرفسور باشد و یا به اصطلاح فقهی علامه ی دهر باشد ولی نتواند علم و دانش خود را به درستی به علم جویان منتقل کند، نتنها هیچ سودی در بر نخواهد داشت که مضر هم هست. من به شخصه در طول عمر تحصیلی خود اساتید بسیاری داشته ام که رتبه و درجه ی علمی آنان چشمگیر نبوده است اما با برخورد انسانی و دلسوزانه ی خود بزرگترین مشوق های تحصیلی من بودند. ممکن است بسیاری، این سخنان من را ناعادلانه و برخاسته از خصومت های شخصی پندارند اما باور کنید اینگونه نیست، چه بسا این استاد در این ترم با دشمنی خود نسبت به من به طور ناخواسته باعث شد که من شاگرد اول بشوم!!!

 

بیایید تمام بچه بازی های خود را به کناری بگذاریم و دست به دست یکدیگر دهیم تا راه چاره ای مناسب برای این مشکل بیابیم. به نظر من باید نامه ای امضاء شده توسط تمامی دانشجویان، و با ذکر تمامی مشکلات موجود و خواسته های خود، به دست ریاست محترم دانشگاه بدهیم تا ایشان تصمیمات لازم را اتخاذ و تغییری مفید لحاظ کنند. باور کنید با اتحاد هرکاری ممکن است، هر کاری...

 

معرفی 3 سرویس اینترنتی

یه جا دیدم این سایتها رو معرفی کرده گفتم شما هم فیض ببرین اولی و دومی جالباً ولی از سومی چیزی سرم نشد امیدوارم به دردتون بخوره:

1- سایت mygazines: نام سایت ما را به یاد magazine یعنی مجله می‌اندازد. این سایت، سرویسی است برای اشتراک مجلات مختلف. سایت، تعداد زیادی از مجلات مشهور را در موضوعات مختلف گردآورده است. هر کاربر این سایت می‌تواند، خودش مجلاتی را با فرمت PDF، آپلود کند.
برجسته‌ترین ویژگی این سایت، نحوه نمایش اسناد PDF، در مرورگر است. این سایت PDFها را به صورت فلش در داخل مرورگر نشان می‌دهد. در ضمن مشاهده، کاربر واقعا احساس می‌کند که در حال دیدن و ورق زدن یک مجله واقعی است.
مزیت دیگر سایت این است که کاربران آن می‌توانند، صفحاتی از مجلات را که می‌پسندند، ذخیره کنند و روی آنها برچسب بگذارند و برایشان کامنت بگذارند.
اما نقطه ضعف عمده سایت، عدم رعایت کپی رایت است که به احتمال زیاد دردسرهای زیادی برای صاحبان سایت ایجاد خواهد کرد. mygazines با اصلاحاتی می‌تواند، مبدل به یک سایت موفق مثل scribd شود.
mygazines را ببینید و تا بسته نشده چند تا از مجله‌ها را ورق بزنید!

2- سایت bit.ly: سایت bit.ly، سایتی است برای کوتاه کردن آدرس صفحات وب. به احتمال زیاد با سایت tinyurl، آشنا هستید. به کمک این سایت هر کس می‌تواند یک آدرس طولانی اینترنتی را تبدیل به یک آدرس کوتاه اینترنتی بکند.
کوتاه کردن آدرس‌های اینترنتی مخصوصا با رواج پیدا کردن سرویس‌های میکروبلاگینگی مثل توییتر، اهمیت دوچندانی پیدا کرده است، چرا که این سایت‌ها اجازه می‌دهند که کاربر فقط 140 کاراکتر ارسال کندو بنابراین اگر یک آدرس اینترنتی را کوتاه نشود، خیلی از موارد نمی‌شود، توییتی را ارسال کرد.
اما سایت bit.ly علاوه بر اینکه یک آدرس را کوتاه می‌کند، تعداد دفعات مراجعه به آن را هم ثبت می‌کند. فرض کنید در توییتر یا وبلاگتان آدرس کوتاه‌شده یک صفحه اینترنتی یا یک فایل را بدهید و کنجکاو باشید که چند نفر روی آدرس کلیک کرده‌اند، bit.ly تعداد کلیک‌ها را به شما اطلاع می‌دهد.

3- اخلاقی هست یا نه؟!: سایت moralize.us دقیقا می‌خواهد با همین سؤال پاسخ بدهد. کاربران بعد از ثبت‌نام می‌توانند اخلاقی بودن یک کار را سؤال کنند و نظر بقیه را بخواهند. این سایت هنوز در مرحله آلفا است و احتمالا بعد از تکمیل، کار با آن جذابیت بسیار بیشتری خواهد  داشت.

پیشینه پرچم و درفش ایرانی

 

نخستین اشاره در تاریخ اساطیر ایران به وجود پرچم، به قیام کاوه آهنگر علیه ظلم و ستم آژی دهاک(ضحاک) بر میگردد. در آن هنگام کاوه برای آن که مردم را علیه ضحاک بشوراند، پیش بند چرمی خود را بر سر چوبی کرد و آن را بالا گرفت تا مردم گرد او جمع شدند. سپس کاخ فرمانروای خونخوار را در هم کوبید و...

 

 

ادامه نوشته

انتخاب واحد اینترنتی

زمانبندی انتخاب واحد اینترنتی بشرح زیر می باشد :

کامپیوتر ورودی  ۸۴ - ۸۵ - ۸۶  :  سه شنبه  ۸۷.۰۶.۲۶

حذف و اضافه : یک هفته بعد از شروع کلاس ها

شروع کلاس ها :۸۷.۰۶.۳۰  

شروع امتحانات : ۸۷.۱۰.۲۲

قبول ماده ۵۵ از سایر واحد های دانشگاهی ۳۰ و ۳۱ شهریور خواهد بود

طرز برخورد با افراديکه شما را تحقير مي كنند

واکنش نشان دادن در مقابل افرادي که شما را خوار کرده و ارزش هـايتـان را زير سؤال مي برند، قدري دشوار و دردناک است. گاهي اوقات زخم هايي که اينگونه افراد به شما وارد مي آورند، ممکن است تا ابد باقي بمانند...

 

ادامه نوشته

آموزش زبان شماره دوم

Scrum for last Olympic tickets

 

ادامه نوشته

! كاربردهاي مختلف نوت بوك



گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

ادامه نوشته

تقدیم به آنهایی که با آتش شمع سوخته اند

در پشت میله های قفس ، از سر ِ ملال

با خطِ خوش نوشتم

                   بیتی به حسب حال :

 

« اول بنا نبود بسوزند عاشقان

آتش به جان ِ شمع فتد کاین بنا نهاد »

 

 

 چشمم میان خط

بر روی لفظ « آتش » لرزید ، ایستاد

 

دیدم : هزار شاخه ی گل را که بی گناه

در خط آتش اند.

بیدادهای مشعله افروز جنگ را

با خط خون خویش

بر خاک می کشند !

 

 

یک قطره اشک سوزان

                    بر آتش اوفتاد.

 

قطع برق، انتقادها و برنامه افزایش شدید بها

درحالی که بسیاری از نقاط ایران در گرمای شدید تابستان، هر روز ساعت ها قطعی برق را تجربه می کنند، دولت از احتمال پنج برابر شدن بهای الکتریسیته به علت حذف یارانه ها در آینده نزدیک خبر داده است.

 

 

ادامه نوشته

نصب ویندوز XP در کنار ویندوز ویستا بدون حذف نسخه اصلی

کاربران امروزی پس از خریداری نوت بوک خود، بیشتر علاقه مند هستند که سیستم عامل XP را در کنار Vista اوریجینال که روی سیستمشان نصب هست، راه اندازی کنند. اما مشکل اینجاست که اولا ویندوز XP روی سیستمشان نصب نمیشود . ثانیا، وقتی XP را نصب میکنند به مشکل تازه ای برمیخورند و آن اینست که دیگر ویندوز ویستای اصلی بوت نمیشود و همچنین سیستم یک پارتیشن بیشتر ندارد که این باعث میشود که ...

 

 

ادامه نوشته

نمرات ساختمان داده ها و طراحی الگوریتم

نمرات ساختمان داده ها در گروه قرار گرفت...

نمرات ساختمان داده ها

بالاترین نمره: ۱۴

میانگین: ۱۰.۵

کمترین نمره: ۷.۵

ناموفقین: ۴


نمرات طراحی الگوریتم  در گروه قرار گرفت...

 نمرات طراحی الگوریتم

بالاترین نمره: ۱۵.۷۵

میانگین: ۱۲.۱۹

کمترین نمره: ۷

ناموفقین: ۲

 

>> نمرات ++C  در بولتن قرار گرفت

راز عشق

راز عشق

 

 

ادامه نوشته

ياد امتحانات پايان ترم بخير !

شب بود و شمع بود و من بودم و جزوه

شب رفت و شمع سوخت و من ماندم و جزوه

امتحان بود و سوال بود و من بودم و بغل دستيم

بغل دستيم رفت و سوال رفت و امتحان تمام

من ماندم و يك جمله بر لبم

" اوفتاديم " !

 

شعر از خود شاعر

 

اين ترم عوامل خود فروخته داخلي و استكبار جهاني دست در دست هم داده بودند به مهر كه ما باز هم    " بيوفتيم " !

استكبار جهاني با علم بر اينكه تير ماه يا همان jun   ماه دانشجويان ايران و مخصوصا دانشگاه خيلي آزاد اسكو امتحان پايان ترم دارند با كيريس و صالح حميد زيچ و بقيه بچه ها دست به دست هم داده بودند تا ما علمِ مون زياد نشه و بيوفتيم

ولي كور خوندن ، دانشجو اگر شب امتحان TV  فوتبال هم نشان دهد اول درس مي خواند بعد فوتبال نگاه مي كند چون مامانش گفته : اول درس ( ولو نيم ساعت ) بعد بازي !

با اين پلتيك استكبار جهاني رو شكست داديم ( بعد مي گن دانشجو هيچ چي بلد نيست )

عامل دوم  برق بود . كه با تهيه شمع - چراغ نفتي / گازي و پرورش كرم شب تاب اين عامل هم نتوانست بر ما چيره شود !

يادش بخير چقدر دود چراغ خورديم تا نيوفتيم  .

و اما مسئولين دانشگاه !

اين ترم امتحانات به سبك قرون وسطي برگزار شد در چند امتحان اول در مكان جديد الكشفي با استفاده از تكنولوژي برتر سال كاغذ سفيدي قبل از امتحان به دست دانشجويان داده مي شد كه بايد نام – شمار دانشجويي در ستون مربوطه نوشته مي شد و سپس دانشجو در ستون آخر عكس 3*4 خود را مي كشيد اين جلسات به هر مراسمي شبيه بود الا امتحان .  

با اين منوال بعيد نبود كه اعلام كنند امتحان بعدي در منزل شخصي علي آقا برگزار خواهد شد

حتي در يكي از امتحانات آب را بروي دانشجويان بستند ( كل الارض كربلا – كل اليوم عاشورا )

... 

با اين همه مشكلات ديگر وقتي براي درس خواندن نبود و چون تعاون و همكاري در اسلام هم توصيه شده ، جماعت دانشجو عوض اينكه شب و روز درس بخوانند همه حواسشان به تقلب نگاري و ياداشت برداري از فورمول ها و يا حفظ نمونه سوالات خيلي شبيه به امتحان بود تا بتوانند سر امتحان اعداد را محاسبه كنند !

و چون صندلي ها شماره نداشت عده اي پا فراتر گذاشته و براي نشستن سر جلسه امتحان استراتژي و سيستم هاي زيادي را قبل از امتحان تمرين مي كردند اعم از 4-4-2 ، 4-3-2 (يك نفر اين درس رو حذف كرده بود ! )

در بين اين سيستم ها ، سيستم 5-1-5 پر طرفدار تر از همه بود كه در آن يك Server در وسط کار اطلاع رسانی و انتقال اطلاعات را یکجا کنترات گرفته بودند و بقيه با اين سيستم در اطراف وي قرار مي گرفتند .

 

خلاصه همه مشغول بودند و هيچ ترسي از مراقبين نداشتند و با شجاعت قابل ستايشي پيش مي رفتند به گونه اي كه اگر وقت امتحان همه سوراخ سمبه هاي سالن و البسه دانشجويان را تجسس مي كردند قريب به سه چهار من تبريز كاغذ تقلب در ابعاد مختلف از بد انگشتي گرفته تا A3 پيدا مي كردند . حالا اس ام اس و بلوتوث جاي خودش !

آدم لذت مي برد وقتي اين همه ذوق و استعداد را مي بيند ، يكبار من خودم بصورت كاملا تصادفي ! يكي از ميكرو فيلم هاي بند انگشتي را ديدم و ناخداگاه ياد خط ميخي افتادم اصلا خوانده نمي شد و شايد هم ديكدري در كار بود الله اعلم ...

   علی أی حال دانشجویان هی فرت و فرت با هم برگه معاوضه نموده اطلاعاتشان را از طریق همین سرورها و روترها به اشتراک گذاشته. مراقبین جلسه نیز هیچ یک از این جرایم را ندیده یا اگر که می دیدند شتر دیدی ندیدی کرده و همکاری های لازم رو انجام می دادند در نتیجه به خیر می گذشت ، از این بابت دانشجویان کلی محظوظ گشته و کیفور مي شدند

لکن علیرغم تمام این اوصاف و احوال، از بس که این دروس لامصّب اعم از مدار منطقي و ...، تخیلی و فضایی بودند و این حافظه بی صاحاب هم دم به دقیقه گریپاژ مي کرد، تا حدی که دیگر تقلب هم مؤثر نیافتاده؛ به نحوی که هر که از جلسه بیرون می آمد ورد زبان و اصل کلامش همین واژه پر استعمال «اُوفتادیم!» بود.

هیچ بعید نبوده همین چندرغاز واحدمان را هم پاس نکرده، به ترم و ترم های بعد مؤکول نماییم. خدا آخر و عاقبتمان را ختم به خیر کند.

البته اوفتادن و اوفتادگي خيلي چيز خوبيه چون شاعر مي گه :

 

بلبل از بالا نشینی رتبه ای پیدا نکرد

جاده با «افتادگی» از کوه بالا می­رود

 

 

آموزش زبان شماره اول

Concerns over 2010 World Cup

عنوان درس: نگرانی ها در مورد جام جهانی 2010

 

ادامه نوشته

Herb Schildt’s C++ Programming Cookbook

 

در اين کتاب يکي از اسطوره‌هاي برنامه‌نويسي تعدادي از تکنيک‌هاي مورد علاقه‌اش در برنامه‌نويسي به زبان ++C را با شما در ميان مي‌گذارد. هر يک از نسخه‌هايي که در اين کتاب ارايه شده‌اند به شما نشان مي‌دهند که چطور يک عمل برنامه‌نويسي را انجام دهيد و قدم به قدم تمام مقدمات و مراحل اين کار را براي‌تان شرح مي‌دهد. شرح دقيق و مو به موي عمليات نيز به شما آموزش مي‌دهد که چطور و چرا هر مرحله انجام مي‌گيرد و چگونه مي‌توانيد با استناد به مثال‌هاي واقعي، نيازهاي برنامه‌نويسي خود به زبان ++C را ارضاء نماييد.

 

 

دريافت فايل  کتاب با حجم 1.9 مگابایت

سرور 1 ] :  [  سرور 2 ] : [  سرور3 ]

 پسورد :  www.joojootala.net (  به کوچک بودن حروف دقت کنيد )

دعوت به همکاری

 

 

ضمن تشکر از تمام کسانی که از این وبلاگ دیدن می کنند، به منظور بالابردن  کیفیت وبلاگ و غنی سازی مطالب آن در سطح دانشجوی کارشناسی کامپیوتر از همه ی دوستان و دانشجویان عزیز دعوت به همکاری می کنم. در همین راستا از کسانی که:

 

-          توانایی نوشتن برنامه های ساده به زبان های C++, assembly, PHP, ASP, Pascal و یا هر زبان دیگری را دارند دعوت میکنم تا با معرفی خود، این امکان را فراهم کنند تا در صورت لزوم بتوان با این عزیزان در ارتباط بود و از توانایی های ایشان بهره برد.

-          دوستانی که در زمینه طراحی فعالیت هایی داشته اند و یا دوست دارند که داشته باشند.

-          کسانی که برنامه هایی آماده (چه خودتان نوشته اید و یا دانلود کردید) در هر زبانی دارند و ممکن است در ترم های گذشته بعنوان پروژه ارائه داده باشند تقاضا دارم برنامه ی exe آن  ( و نه source آن) را برای من بفرستند تا در وبلاگ قرار دهیم . با این کار دانشجویان ترم های ماقبل در صورت نیاز می توانند با هماهنگی صاحبین این برنامه ها و با توافق طرفین (خواه رایگان خواه غیر رایگان) از این برنامه ها استفاده کنند.

-          اگر پروژه  و یا تحقیق هایی در آرشیو خود دارید، عنوان آن را برای من بفرستید تا مانند حالت قبل آن را در اختیار دانشجویان قرار دهیم

-          دانشجویانی که توانایی تدریس دروس خاصی را دارند، می توانند با اعلام آمادگی خود به ما کمک کنند تا در تبلیغاتی که بزودی در وبلاگ قرار می گیرد، دیگر دانشجویان آنان را پیدا کرده (بویژه دانشجویان کاردانی)  و سپس با هماهنگی با دانشگاه دیگر توافقات انجام شود.

 

توجه داشته باشید که هدف از این همکاری تنها ایجاد یک رابطه همکاری سالم بین دانشجویان و بالا بردن فعالیت های کاربردی دانشجویان است. ما بسیار دیده ایم که دانشجویان ما برای انجام پروژه های خود هزینه های گزاف و سرسام آوری متقبل می شوند که گاها هیچ ثمری هم ندارد، پس چرا ما بعنوان اولین ورودی های کارشناسی این دانشگاه کمکی برای این عزیزان نباشیم؟ در اینصورت اگر هم هزینه ای در این بین رد و بدل بشود حتما منطقی و قابل قبول تر است و در ثانی یک دانشجو بهتر می تواند منظور از برنامه ی نوشته شده یا مطلب خود را به دانشجوی دیگر بفهماند تا علی آقا سبزی فروش محله! و مزیت دیگری که به عقیده ی من این کار در بر دارد فعالیت درسی دانشجویان به نسبت قوی تر است، چه اشکال دارد ما فعالیت درسی بکنیم و در ازایش مبلغی هم بگیریم؟ بهتر از آن است که تمام این مطالبی که فراگرفتیم به باد فراموشی سپرده شود...

در آخر متذکر می شوم این وبلاگ تنها نقش واسطه گری را ایفا می کند که بدون در نظر گرفتن هیچ گونه سودی تنها به سهولت ارتباط بین دانشجویان کمک می کند. امیدوارم بتوانیم در کنار هم گروه سالم و نیرومندی را ایجاد کنیم...

 

دوستان می توانند با این آدرس با من در ارتباط باشند:

ninipesar@gmail.com

 

 

با تشکر و قدردانی از یکایک شما عزیزان

مدیریت وبلاگ، نی نی

 

خسرو شكیبایی به خاطره‌ها پیوست

 
 
خسرو شكیبایی پس از سال‌ها نقش‌آفرینی در سینمای ایران، امروز جمعه، ۲۸ تیر، در سن ۶۴سالگی بر اثر سكته‌ی قلبی در بیمارستان پارسیان از دنیا رفت.‌
این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران كه سال‌ها با حمید هامون در فیلم «هامون» داریوش مهرجویی باورش كردیم و به خاطر این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را در هشتمین دوره‌ی جشنواره فجر گرفت، سال‌ها بعد به خاطره فیلم «كیمیا»ی احمدرضا درویش، دوباره این سیمرغ را به خانه برد. او سومین سیمرغ خود را هم را برای بازی در نقش عادل مشرقی فیلم «سالاد فصل» فریدون جیرانی گرفت. از آخرین افتخارات شكیبایی هم دیپلم افتخار برای فیلم «اتوبوس شب» كیومرث پوراحمد بود.
خسرو شكیبایی كه خاطره‌ی بازی‌اش را در فیلم‌های «كاغذ بی‌خط»‏، «یك‌بار برای همیشه» و مجموعه‌های تلویزیونی «مدرس»، «روزی روزگاری» و‏‏ «خانه‌ی سبز» از یاد نبرده‌ایم، كم‌تر اهل گفت‌وگو و مصاحبه بود و با بیان صمیمانه‌اش از خبرنگاران می‌خواست كه از او توقع مصاحبه نداشته باشند و دلگیر هم نشوند.
او با بازی در نقش كوتاهی در فیلم «خط قرمز» (مسعود كیمیایی، ۱۳۶۱) اولین حضورش را در سینما رقم زد و با «هامون» در خاطره‌ها ماندگار شد.
شكیبایی در حدود ۴۰ فیلم سینمایی حضور داشته است؛ فیلم‌هایی همچون: «پری»، «رابطه»، «سایه به سایه»، «درد مشترك» و «خواهران غریب» و با فیلم‌سازان شاخصی چون داریوش مهرجویی، ناصر تقوایی و مسعود كیمیایی همكاری داشت.
آخرین نقش‌آفرینی این هنرمند در فیلم تلویزیونی «پیوند» سعید عالم‌زاده و آخرین نمایش فیلمش، «آشیانه‌ای برای زندگی» حمید طالقانی بود كه به مناسبت روز پدر از تلویزیون پخش شد.
شكیبایی متولد سال ۱۳۲۳ در تهران، فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشكده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. در زندگی‌نامه‌ی او به این موارد اشاره شده است: علاقه به كشتی كچ و شركت در چند مسابقه‌ی آماتوری و غیرحرفه‌یی (۱۳۴۰)، عضو گروه نمایشی توسكا و بازی در نمایش پنجه‌ی عدالت، گوینده‌ی فیلم در استودیو شهاب (۴۹-۱۳۴۷)، فعالیت در تئاتر (۱۳۵۴) و انتشار چند نوار از شعرهای شاعران معاصر.
از نمایش‌های او هستند: پنجه‌ی عدالت، زیر گذر لوطی صالح، تراژدی كسری، هنگامه‌ی شیرین وصال، بلیت تئاتر، پنجه به دست آوردن، صیادان، با خشم به یاد آر، بازرس، سنگ و سرنا، همه‌ی پسران من، شب بیست و یكم و بیا تا گل برافشانیم.
از فیلم‌ها، نمایش‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی‌اش هم به این موارد می‌توان اشاره كرد: زیر گذر لوطی صالح، سنگ و سرنا، لحظه،‌كتیبه، سمك عیار، لحظه، ‌كوچك جنگلی، مدرس، تهران ۵۳، روزی روزگاری، میثاق خون، خانه‌ی سبز، میراث مشترك (گوینده گفتار متن)، سرزمین سبز، كاكتوس، در كنار هم، پهلوانان نمی‌میرند و سرزمین سبز.
اما فیلم‌شناسی خسرو شكیبایی به این شرح است: خط قرمز، دادشاه، صاعقه، دزد و نویسنده، رابطه، ترن، شكار، هامون، عبور از غبار، ابلیس، جست‌وجو در جزیره، بانو، پرواز را به خاطر بسپار، سارا، یك بار برای همیشه، بلوف، پری، درد مشترك، لژیون، كیمیا، عاشقانه، خواهران غریب، سایه به سایه، سرزمین خورشید، روانی، زندگی، ‌میكس، كاغذ بی‌خط، دختری به نام تندر، مزاحم، صبحانه‌ای برای دو نفر و اتوبوس شب.
 
برای دیدن زندگی نامه ی او به ادامه مطلب بروید... 
ادامه نوشته

داستان زندگی

داستان عجیب لطفا آن را تا انتها بخوانید

 

اتومبیل مردی كه به تنهایی سفر می كرد در نزدیكی صومعه ای خراب شد.  مرد به سمت صومعه حركت كرد و به رئیس صومعه گفت : «ماشین من خراب شده. آیا می توانم شب را اینجا بمانم؟ »

رئیس صومعه بلافاصله او را  به صومعه دعوت كرد. شب به او شام دادند و حتی ماشین او را تعمیر كردند. شب هنگام وقتی مرد می خواست بخوابد صدای عجیبی شنید. صدای كه تا قبل از آن هرگز نشنیده بود . صبح فردا  از راهبان صومعه  پرسید كه صدای دیشب چه بوده اما آنها به وی گفتند :« ما نمی توانیم  این را به تو بگوییم . چون تو یك راهب نیستی»

مرد با نا امیدی از آنها تشكر كرد و  آنجا را ترك كرد.

چند سال بعد  ماشین همان مرد بازهم در مقابل همان صومعه خراب شد .

راهبان صومعه بازهم وی را به صومعه دعوت كردند ، از وی پذیرایی كردند و ماشینش را تعمیر كردند. آن شب بازهم او آن صدای مبهوت كننده عجیب را كه چند سال قبل شنیده بود ، شنید.

صبح فردا پرسید كه آن صدا چیست اما راهبان بازهم گفتند: :« ما نمی توانیم  این را به تو بگوییم . چون تو یك راهب نیستی»

این بار مرد گفت «بسیار خوب ، بسیار خوب ، من حاضرم حتی زندگی ام را برای دانستن فدا كنم. اگر تنها راهی كه من می توانم پاسخ این سوال را بدانم  این است كه راهب باشم ، من حاضرم . بگوئید چگونه می توانم راهب بشوم؟»

راهبان پاسخ دادند « تو باید به تمام نقاط كره زمین سفر كنی و به ما بگویی چه تعدادی برگ گیاه روی زمین وجود دارد و همینطور باید تعداد دقیق سنگ های روی زمین را به ما بگویی. وقتی توانستی پاسخ این دو سوال را بدهی تو یك راهب خواهی شد.»

مرد تصمیمش را گرفته بود. او رفت و 45 سال بعد برگشت و در صومعه را زد.

مرد گفت :‌« من به تمام نقاط كرده زمین سفر كردم  و عمر خودم  را وقف كاری كه از من خواسته بودید كردم . تعداد برگ های گیاه دنیا 371,145,236, 284,232    عدد است. و 231,281,219, 999,129,382   سنگ روی زمین وجود دارد»

راهبان پاسخ دادند :« تبریك می گوییم  . پاسخ های تو كاملا صحیح است . اكنون تو یك راهب هستی . ما اكنون می توانیم منبع آن صدا را به تو نشان بدهیم.»

رئیس راهب های صومعه مرد را به سمت یك در چوبی راهنمایی كرد و به مرد گفت : «صدا از پشت آن در بود»

مرد دستگیره در را چرخاند ولی در قفل بود . مرد گفت :« ممكن است كلید این در را به من بدهید؟»

راهب ها كلید را به او دادند و او در را باز كرد.

پشت در چوبی یك در  سنگی بود . مرد درخواست كرد تا كلید در سنگی را هم به او بدهند.

راهب ها كلید را به او دادند و او در سنگی را هم باز كرد. پشت در سنگی هم دری از یاقوت سرخ قرار داشت. او بازهم درخواست كلید كرد .

پشت آن در نیز در دیگری از جنس یاقوت كبود قرار داشت.

و همینطور پشت هر دری در دیگر از جنس زمرد سبز ، نقره ، یاقوت زرد و  لعل بنفش قرار داشت.

در نهایت رئیس راهب ها گفت:« این كلید آخرین در است » . مرد كه  از در های بی پایان خلاص شده بود قدری تسلی یافت. او قفل در را باز كرد. دستگیره را چرخاند و در را باز كرد . وقتی پشت در را دید و متوجه شد كه منبع صدا چه بوده است متحیر شد. چیزی كه او دید واقعا شگفت انگیز و باور نكردنی بود.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

اما من نمی توانم بگویم او چه چیزی پشت در دید ، چون شما راهب نیستید .

 

 

روز پدر

 هر چند احساس شادمانی را هر روز در چهره شان نمی بینی. آن‌ها دیگر نمی‌خندند. بالا و پایین نمی‌پرند. زیاد نمی‌خورند و چندان دربند خواب و غیر خواب هم نیستند.


این‌ها را زمانی می توانی ببینی که بين بيست و سی باشی  و آن‌ها  از پنجاه گذشته باشند. یا نه دو سال کم‌تر یا بیش تر. لازم نیست خيلی بیش تر صبر کنی.  حالا دیگر بچه ی کوچکی ندارند تا بغل کنند و بخندند و هوایش بیاندازند و باز بگیرندش. حوصله ی این کار را هم ندارند  توانش را هم ندارند. واعظ شیب در بناگوششان است و در فکر بازنشستگی اند. دو سال زودتر یا دیر تر.
پدر‌ها حتی روزی هم خیلی قرص و محکم به نامشان نیست. کسی  _ یعنی ما فرزندان _ برایشان گل نمی خرد و مثل مادرها از دخترشان یا عروسشان گلی دریافت نمی‌کنند. همه چیز در سکوت برگزار می ‌شود.
می گوییم : سوسول بازی است. آن‌ها هیبتشان زیاد است. گل نمی‌خواهند  کار درستی نیست !

روزها خانه نیستند و شب ها هم گاهی برای شام کسی منتظرشان نمی شود. سفر نمی روند. بچه ها همراه مادرشان يا برادر بزرگشان  به ییبلاق و تفرج می‌روند..


 توی خودشان اند. گاهی هم قربان صدقه ی نوه ی کوچولويی می روند که سینه‌خیز خودش را به او رسانده و دارد دماغ بابابزرگ را می چرخاند. نوه دارند اما پدربزرگ نیستند . می‌شود هنوز میان‌سال بود و نوه داشت. با یکی دو نوه ی کوچولو  کسی پدربزرگ نمی‌شود. پدربزرگ عصا دارد. و ارج و قربی نزد فامیل. اما آن‌ها هنوز پدربزرگ هم نیستند
 
دنيای غمناکی دارند

واقعیت همینه که رابطه‌ی ماها با پدرامون طور خاصیه، بخاطر همین طور خاص بودن، روز پدر که میشه گیج می‌زنیم که حالا وسط این همه رودرواسی و غرور(!) و فاصله، چطور ابراز ارادت کنیم..

در حالیکه مردم ایران به صورت عرفی روز 13 رجب همزمان با تولد حضرت علی علیه السلام را به عنوان روز پدر می شناسند و آن را جشن می گیرند اما متاسفانه تقویم رسمی کشور در این خصوص دچار نقص است.

به گزارش خبرنگار «فردا»، نگاهی به تقویم رسمی کشور این نکته را یادآوری می کند که برخلاف روز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها که به عنوان روز زن ثبت شده است اما در خصوص روز ولادت حضرت علی علیه اسلام و نامگذاری این روز به این نام روز پدر غفلت شده است.

گفتنی است مردم ایران در این روز طبق یک عادت به دیدار پدران خود می روند و آنها را تکریم می نمایند.

این غفلت فرهنگی در حالی صورت می گیرد که چندی پیش سازمان بهزیستی طرح نامگذاري ‪ ۱۳‬رجب روز ولادت حضرت علي(ع) به نام روز مددكار به شوراي فرهنگ عمومي براي درج در تقويم رسمي كشور ارايه کرده است.
 
در این خصوص تصمیم گیری فوری شورای فرهنگ عمومی در نامگذاری روز ولادت حضرت علی علیه السلام به نام روز پدر اقدامی مثبت در راستای تکریم مقام پدر ارزیابی خواهد شد


پدرم با صمیم قلب از تو تشكر میكنم ، نه به خاطر اینكه به من محبت كردی و جوانمردیم آموختی ، نه به خاطر اینكه راه و رسم مردانگیم آموختی ، به خاطر اینكه با آن سیلی كه به من زدی ، عشق و صفا و آزادگیم آموختی .

روز  پدر مبارك !   ( حتی برای پدرانی که منتظر تبریک روز پدر نماندند !  )

 

>>  بنظر شما بهترین هدیه (بجز جوراب  )برای روز پدر چیست ؟


.........برای او

 

ای نگاهت نخی از مخمل واز ابریشم

 

چند وقت است که تنها به تو می اندیشم

 

به تو آری به تو یعنی به همان منظر دور

به همان سبز صمیمی به همان باغ بلور

به همان سایه ، همان وهم ، همان تصویری

که سراغش ز غزل های خودم میگیری

به همان زل زدن از فاصله دور به هم

یعنی آن شیوه فهماندن منظور به هم

به تبسم ، به تکلم ، به دل آرایی تو

به خموشی ، به تماشا ، به شکیبایی تو

به نفس های تو در سایه سنگین سکوت

به سخن های تو با لهجه شیرین سکوت

شبحی چند شب است آفت جانم شده است

اول اسم کسی ، ورد زبانم شده است

در من انگار کسی در پی انکار من است

یکنفر مثل خودم عاشق دیدار من است

یکنفر ساده ، چنان ساده که از سادگی اش

می شود یک شبه پی برد به دلدادگی اش

آه ای خواب گرانسنگ سبکبار شده

بر سر روح من افتاده و آوار شده

 

 

در من انگار کسی در پی انکار من است

یکنفر مثل خودم تشنه دیدار من است

یکنفر سبز ، چنان سبز که از سرسبزیش

می توان پل زد از احساس خدا تا دل خویش

 

آی بیرنگ تر از آینه یک لحظه بایست

راستی این شبح هر شبه تصویر تو نیست ؟

اگر این حادثه هر شبه تصویر تو نیست

پس چرا رنگ تو و آینه اینقدر یکی است ؟

حتم دارم که تویی آن شبح آینه پوش

عاشقی جرم قشنگی است در انکار مکوش

 

آری آن سایه که شب آفت جانم شده بود

آن الفبا که همه ورد زبانم شده بود

اینک از پشت آینه پیدا شده است

و تماشاگه این خیل تماشا شده است

آن الفبای دبستانی دلخواه تویی

عشق من   آن شبح شاد شبانگاه تویی

ترم تابستانی + نمرات ریاضی مهندسی

دروس ارائه شده در ترم تابستانی ۸۶-۸۷ برای کارشناسی کامپیوتر :

فزیک ۲ ( آقاي اميدي فر )

ریاضی مهندسی ( آقاي حضرتي )

و کلی واحد عمومی

 *  اين كلاس ها در صورتي كه به حد نصاب ( ۱۵ نفر ) نرسند تشكيل نمي شوند !

>> مهلت ثبت نام تا پنج شنبه  ۸۷.۴.۲۷


نمرات رياضي مهندسي 

 

بالاترين نمره: ۱۴.۵

ميانگين: ۱۰.۸

كمترين نمره: ۹

ناموفقين: ۱۱

عدم حضور : ۳

 

>> نمرات تربيت بدني در بولتن قرار گرفت 

به پايان رسيد اين دفتر اما...

 

 

خوب دوستان اين ترم نيز بگذشت، دو سال از عمر با هم بودن ما نيز بگذشت... حالا ديگه به نيمه ي راه رسيديم و ديري نمي پايد كه آن نيز بگذرد...

خسته نباشيد، اميدوارم كه همگي با توجه به زحمتي كه كشيديد نتيجه ي مطلوب را گرفته باشيد. من طبق عادت بعد از پايان هر ترم يك پست با اين چنين مضموني مي نويسم ولي اين دفعه فقط به يك شعر كه شايد بارها شنيده باشيد بسنده مي كنم و اگر عمري باقي بود، ديدار را به آغاز ترم ديگر وعده مي دهم...

 

چه آغازي چه انجامي

چه بايد بود و چه بايد شد

در اين گردابه وحشت زا

چه اميدي چه پيغامي

كدامين قصه ي شيرين

براي كودك فردام

 

زمين از غصه مي ميرد، گل از باد زمستاني

شعور شعر ناپيدا در اين مرداب انساني

همه جا سايه ي وحشت

همه جا چكمه ي قدرت...

 

كه مي گويد جهاني اين چنين زيباست

جهاني اين چنين رسوا كجا شايسته ي روياست

چه آغازي چه انجامي چه اميدي چه پيغامي

سوالي مانده بر لب هام كه مي پرسم من از دنيا

به تكرا غم نيما كجاي اين شب تيره بياويزم

قباي ژنده ي خودر را؟...

 

با تشكر از همه ي دوستان خوبم كه در طول اين ترم به من كمك كردن و خسته نباشيد به همه ي كاركنان و اساتيد دانشگاه كه باعث شدن من نوعي در گوشه اي از اين خاك پهناور به تحصيل علم مشغول شوم. در آخر ممكن است بپرسيد جريان اين عكس چيه كه هيچ ربطي هم به اين پست ندارد! اين همان شخصيتي است كه من به خاطرش اين ترم سه واحدم هَف!‌(حذف) شد... به شما هم توصيه مي كنم فيلم Borat رو تهيه كنيد و حتما ببينيد...

 

 

با گرمترين درود ها و بدرودها براي شما، ني ني

 

مصاحبه(ثمره و میوه اش یا میوه ای گواراست و یا زرکوم کشنده.)

تا بوده بحث بحث جوانان بوده و هست.اما مهم این هست که مسئولین جامعه تنها شعار ندهند و چاره ای بیندیشند.با اینکه خوب می دانم از مخاطبان وبلاگ کمتر کسی هست که چنین بحثهائی را دوست داشته باشد جز عده ای معدود.و من هم اقلیت را بر اکثریت ترجیح دادم.

به طور اتفاقی در نشریه آذر که مربوط به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (رشته حقوق) هست با مصاحبه ای برخورد کردم که ترجیح دادم یک قسمت کوچکی از این مصاحبه رو در وبلاگ گذاشته و برداشت خودم را مطرح کنم.

قسمتی از مصاحبه حاج آقای مصلح (مسئول نهاد رهبری) تقدیم حضورتان می گردد.

ادامه نوشته

نمرات درس مدار منطقي 8602

دوستان قبل از هرچيزي از اين استفاده كنم و دوخبر ديگر را نيز بدهم:

>>دوستاني كه قصد دارند در اسكو واحد هاي تابستاني بردارند، بگفته ي مسئولين، دروس ارائه شده تا شنبه ۲۲ مشخص مي گردد

>>تاريخ تحويل پروژه درس ذخيره و بازيابي اطلاعات، استاد چوداري چهارشنبه ۲۷ تير ماه مي باشد

 

>> نمرات روخوانی قرآن در بولتن قرار گرفت

 

و بالاخره، نمرات درس مدارمنطقي در گروه قرار گرفت:

نمرات درس مدار منطقي

 

بالاترين نمره: 20

ميانگين: 14.10

كمترين نمره: 6

ناموفقين: 5

 

دستگاه انگشت خوان

 

مدتي است كه در بولتن (تابلوي اعلانات) دانشگاه نمره ي جديدي نمي بينيم، و گويي اساتيد ديگر شور شوق اوليه را كه براي تصحيح اوراق امتحاني داشته اند ديگر ندارند. البته جالب اينجاست كه در بعضي از دروس هنوز نمرات اعلام نشده برخي دانشجويان نمرات خود و دوستان خود را مي دانند! علما بعد از تحقيقات خفن به اين نتيجه رسيدن كه چون محيط اين منطقه نسبتا كوچك است لذا بعضي از اساتيد مثلا پسر عموي مامان بزرگ شوهر خاله ي باجناق خواهر بعضي از دانشجويان هستند و لذا دانشجوي مورد نظر به بهانه ي احوال پرسي از باجناق خواهرش از نمره ي خود نيز با اطلاع مي شود!

اما در ادامه ي برنامه ي ايجاد سرگرمي براي كارمندان دانشگاه آزاد، دكتر براي كارمندان دانشگاه اسباب بازي جديدي فراهم نموده اند كه بسيار كارمندان را غافلگير و هيجان زده كرده است، حتي دو سه نفر از شدت هيجان گريه مي كردند!! اول قرار بود يك دستگاه كارت خوان بخرند كه ورود و خروج كارمندان را كنترل كند اما از اونجايي كه يك عدد از اين دستگاه قبلا در دانشگاه موجود بود (آقاي رستم) دست به ابتكاري مبتكرانه زدند و دستگاه "انگشت خوان "خريدند، كه هم از نهايت تكنولوژي استفاده كرده باشيم و هم حالش هم بيشتر باشد! كار با اين دستگاه بسيار آسان است، فقط كافي است انگشت اشاره ي خود را به صورت كشيده و خيلي راست داخل اون سوراخي بكنيد كه چراغ سبز داره، اونوقت دستگاه مورد نظر از خط و خطوط انگشت دستان زحمت كش كارمند مورد نظر كه گاها از شدت كار پينه هم بسته، فرد مورد نظر را مي شناسايد و اگر فرد قبلا در دستگاه تعريف شده بود با او خوش و بش مي كند و اجازه كار در دانشگاه را به او مي دهد ولي اگر چنين فردي موجود نبود دو سه بيت شعر (از همون شعرهاي استاد ديزجي) برايش مي خواند و ايشان را نمي پذيرد.

در همين راستا دانشجويان در روزهاي اول راه اندازي اين اسباب بازي مهيج شاهد بودن كه همگي كارمندان، تقريبا 15 نفر از ايشان!، در اتاق 1x1 آبدارخانه گرد هم آمده بودند و با صرف چاي و گپ و گفتگو هاي صميمانه و با چنان شوق وصف نشدني انگشت هاي خود را داخل سوراخ مي كردند، كه البته طبق آخرين گذارش رسيده از واحد خبرنگاري ايسكا، بيشترين انگشت را آقاي حسابدار زده است يعني 25 انگشت در دقيقه! كه در جاي خود ستودني است! مسئوليت اين دستگاه هم اكنون با آقاي راستي و درستي مي باشد لذا دانشجويان با كسب اجازه از ايشان مي توانند انگشت بزنند!

به اميد انگشت هاي بيشتر...

عكس از ني ني

 

نرم افزار پیام رسان فارسی

آخرش این نرم افزار رسید امتحانا داره تموم میشه حالا بشینین فارسی اس ام اس زدن تمرین کنین با ۲۰۰ حرف

دريافت نرم افزار پيام رسان فارسی : نسخه جاوا - 0.91

 

بقیه ی توضیحات رو سایتش هست

برگفته از هراه اول

نمرات روش های محاسبات عددی 8602

 

نمرات روش های محاسبات عددی در گروه قرار گرفت...

روش های محاسبات عددی

بالاترین نمره: ۲۰

میانگین: ۱۵.۷۹

کمترین نمره: ۹

شرکت کنندگان:۳۹

ناموفقین: ۲

 

نمرات تاریخ صدر اسلام استاد امجدی نیز در گروه قرار گرفت:

تاریخ صدر اسلام 

نمرات مدارهای الکترونیکی 8602

 

دوستان نمرات مدارهای الکترونیکی (استاد دیزجی) در گروه قرار گرفت...

مدارهای الکترونیکی

در ضمن نمرات درس ریاضی ۲ و اندیشه نیز اعلام شده است که با توجه به کم بودن تعداد بچه های خودمون از نوشتن آن ها خودداری کردیم....

 

بالاترین نمره: ۱۹.۵

میانگین: ۱۵.۲۶

کمترین: ۹.۵

شرکت کنندگان: ۲۸

ناموفقین: ۳

دانشگاه‌های ایران در میان هزار دانشگاه اول دنیا نیستند

 

جدیدترین رده‌بندی دانشگاه‌های دنیا در سال ۲۰۰۷ بر اساس وبومتریك اعلا‌م شد كه بر اساس آن هیچ دانشگاهی از ایران در میان هزار دانشگاه اول دنیا قرار نگرفته است. در این رده‌بندی دانشگاه‌های ژاپن، تایوان و چین برترین كشورهای آسیایی هستند. ‌به گزارش مهر، یك نوع رده‌بندی دانشگاه‌های دنیا، تعداد مراجعات به سایت دانشگاه‌های دنیا است. بزرگی سایت دانشگاه (تعداد صفحات پایگاه اینترنتی)، حجم فایل‌های پی‌دی‌اف، ورد و پاورپوینت قابل دسترس‌، تعداد مقالا‌تی كه در ۱۰ سال گذشته منتشر شده، تعداد ارجاعاتی كه این مقاله‌ها داشته است، تعداد بینندگان وب‌سایت دانشگاه و تعداد لینك‌های خارجی پایگاه اینترنتی از جمله معیارهای لحاظ شده در رتبه‌بندی این سایت است.
در رده‌بندی جهانی دانشگاه‌های دنیا براساس وبومتریك، ۲۰ دانشگاه صدر جدول دانشگاه‌های آمریكایی هستند. بیست‌ویكمین دانشگاه برتر دنیا دانشگاه كمبریج انگلستان است. رتبه‌های ۲۲ تا ۲۷ نیز مجددا به دانشگاه‌های آمریكا اختصاص یافته است. دانشگاه تورنتو كانادا در جدول برترین دانشگاه‌های دنیا در مقام بیست‌وهشتم قرار گرفته است و پس از آن مجددا تا رتبه ۳۴ به دانشگاه‌های آمریكایی اختصاص یافته است. ‌
دانشگاه بریتیش كلمبیا از كانادا در رتبه سی‌وپنجم قرار دارد. از رتبه ۳۵، ۳۶، ۳۷، ۳۸ و ۳۹ نیز مجددا به دانشگاه‌های آمریكا اختصاص یافته است. آكسفورد دانشگاه پرآوازه انگلستان در این رده‌بندی در جایگاه چهلم قرار گرفته است. ‌
در این رده‌بندی دانشگاه استنفورد در جایگاه اول، دانشگاه صنعتی ماساچوست در جایگاه دوم، دانشگاه بركلی كالیفرنیا در جایگاه سوم، ‌هاروارد در جایگاه چهارم و دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در جایگاه پنجم قرار گرفته‌اند. ‌
دانشگاه‌های میشیگان و كرنل نیز در رده‌های ششم و هفتم دانشگاه‌های دنیا براساس وبومتریك قرار گرفته‌اند. ‌
در میان ۵۰ دانشگاه برتر دنیا علا‌وه بر دانشگاه‌های آمریكا، انگلیس و كانادا دانشگاه هلسینكی فنلا‌ند نیز به چشم می‌خورد.
برترین دانشگاه آسیایی در رده‌بندی جهانی دانشگاه‌ها بر اساس وبومتریك دانشگاه توكیو ژاپن است. این دانشگاه در رتبه ۵۹ قرار گرفته است. ‌
از دانشگاه‌های آمریكای مركزی و جنوبی نیز یك دانشگاه از مكزیك در رده ۶۹ جای گرفته است.
دومین دانشگاه آسیایی در رده‌بندی جهانی دانشگاه‌ها براساس وبومتریك دانشگاهی از تایوان است كه در رده ۹۶ قرار گرفته است. سومین دانشگاه نیز دانشگاه كیوتو ژاپن است كه در رده‌بندی ۱۱۶ جای گرفته است. ‌
دانشگاه سائوپائولو برزیل نیز به عنوان دومین دانشگاه آمریكای مركزی و جنوبی در رده‌بندی جهانی دانشگاه‌ها در مقام ۱۲۸ قرار گرفته است. ‌
چهارمین دانشگاه آسیایی این رده‌بندی جهانی متعلق به چین است. دانشگاه پكن از چین در این رده‌بندی در جایگاه ۱۲۰ است. دانشگاه كیو ژاپن نیز به عنوان پنجمین دانشگاه برتر آسیا در این رده‌بندی در جایگاه ۱۳۹ قرار گرفته است. ‌
نكته قابل توجه این است كه ایران در رده‌بندی جهانی در میان هزار دانشگاه اول هیچ جایگاهی ندارد و در آسیا نیز در میان ۱۰۰ دانشگاه نامی از دانشگاه‌های ایران دیده نمی‌شود. ‌
برترین دانشگاه ایران در این رده‌بندی دانشگاه تهران است كه در رده ۱۳۷۳ قرار گرفته است. دانشگاه صنعتی‌شریف نیز در جایگاه ۲۲۵۵ قرار گرفته است. دانشگاه علوم پزشكی تهران در رده ۲۴۷۰، دانشگاه امیركبیر در رده ۲۷۲۳، دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در رده ۲۷۵۲ جهان قرار گرفته‌اند. ‌
در خاورمیانه نیز ایران در جایگاه دوم قرار دارد. پس از دانشگاه فهد عربستان دانشگاه تهران در مقام دوم قرار گرفته است. پس از دانشگاه تهران نیز دانشگاه‌های لبنان، امارات و فلسطین قرار گرفته‌اند. دانشگاه علوم پزشكی تهران نیز در جایگاه ششم قرار گرفته است .
 
برگرفته از سایت آفتاب

نمرات آز فیزیک1  8602

 

نمرات آز فیزیک ۱ در گروه قرار گرفت.... (فقط ورودی های خودمان!) اگر اسم کسی از بچه های هم دوره ای ما نیست طلب پوزش می کنم، حتما شناسایی نشدند!

 

برای دیدن نمرات اینجا را کلیک کنید یا به قسمت Page گروه بروید. (کسانی که عضو گروه هستند بصورت اتوماتیک برایشان ایمیل شده است)

 

با تشکر از توجه شما