حجاب

انتظار عصر حاضر از زن مسلمان – دكتر شريعتي ( mp3 )

فاطمه فاطمه است – دكتر شريعتي ( pdf )

حجاب - استاد مطهری

 

!؟؟؟

در اين پست مطالبي پيرامون فلسفه حجاب زن و راز تفاوت آن با پوشش مردان مطرح شده است

به اميد روزي كه دينداريمان ناشي از آگاهي باشد  !

پاي به سن تكليف گذاشته ايم، بزرگان گفته اند كه دختر بايد حجاب خود را حفظ كند و از نامحرم خود را بپوشاند. همچنين اگر در خانواده ايي با بنيه ديني كم نيز بوده ايم باز اين "بايد" را به گونه ايي ديگر قبول كرده ايم. از طرف ديگر هم اگر در خانواده ايي پرمايه از لحاظ ديني زندگي كرده ايم "بايد" ي حجاب، باز هم ما را فرا گرفته است.

آنچه در همه پدر و مادر ها مشترک است ، این است که مذهب را طوری تعریف می کنند که انگار شیپور را از طرف دیگرش باد می کنند ! تجربه نشان می دهد که به عنوان اینکه دین فلان چیز را می گوید ، نمی شود حجاب را بر زن تحمیل کرد ، و عبادت را بر پسر تحمیل کرد ، مگر اینکه یک آگاهی انسانی پیدا کند ، و این ها نماینده یک طرز فکر باشد.

شريعتي مي گويد فرد يا از روي سنت به حجاب تن در مي دهد واين انتخابي نا آگاهانه است و متزلزل و يا از روي آگاهي و اعتقاد پوشش يا حجاب را بر مي گزيند ، كه پايا و ماندگار است .

 

* لزوم پوشيدگي زن در مقابل مرد، يكي از مسايل مهم اسلامي است كه قرآن كريم نيز به آن اشاره كرده است. البته حجاب، قبل از اسلام در ميان اقوام ديگر چون يهود، هندو، ايراني و ... وجود داشته (در ايران باستان، زنان نسبت به پدر و برادر خود نامحرم بودند) و اختصاص به اسلام ندارد. اين دين ، تنها براي آن مرز معين كرده است.

* توجه به ساختار فیزیولوژى انسان :

نوع پوشش زن و تفاوت آن با لباس مرد رابطه‏اى مستقیم با تفاوت‏هاى جسمى و روحى زن و مرد دارد.
در تحقیقات علمى در مورد فیزیولوژى و نیز روان‏شناسى زن و مرد ثابت شده که مردان نسبت به محرّک‏هاى چشمىِ شهوت‏انگیز حساس ترند و چون تأثیر حس بینایى زیادتر است و چشم از فاصله دور و میدان وسیعى قادر به دیدن است، از سوى دیگر ترشّح هورمون‏ها در مرد صورتى یکنواخت و بدون انقطاع دارد، مردان به صورتى گسترده تحت تأثیر محرّک‏هاى شهوانى قرار مى‏گیرند اما زنان نسبت به حس لمس و درد حساس ترند و به محرّک‏هاى حسى پاسخ مى‏دهند. حس لامسه بروز زیادى ندارد و فعالیتش محدود به تماس نزدیک است.
از این گذشته چون هورمون‏هاى جنسى زن به صورت دوره‏اى ترشح مى‏شوند و به طور متفاوت عمل مى‏کنند، تأثیر محرّک‏هاى شهوانى بر زن صورتى بسیار محدود دارد و نسبت به مردان بسیار کمتر است.
با توجه به مطالب فوق مى‏توان گفت: حجاب در اسلام از یک مسئله کلّى و اساسى ریشه گرفته است. اسلام مى‏خواهد انواع التذاذهاى جنسى (چه بصرى و لمسى و چه نوع دیگر) به محیط خانواده و در چهارچوب شرع و قانون اختصاص یابد و اجتماع تنها براى کار و فعالیت باشد،
اسلام قائل به تفکیک میان این دو محیط است و براى تأمین این هدف، پوشش و حجاب را توصیه نموده است،.

غريزه جنسي به گونه اي است كه هر چه بيشتر از آن استفاده شود; سركش تر مي شود و هر چه بر روي آن مهر زده شود مهار مي گردد; به همين علت مرداني كه زنان متعدد مي گيرند نه تنها آتش هوس آنها خاموش نمي شود; بلكه شعله ورتر شده و آماده ازدواجهاي مجدد مي شوند. اگر به تاريخ نظري بيفكنيم; پادشاهاني را خواهيم ديد كه با وجود داشتن هزاران زن در حرمسراهايشان، باز هم در آرزوي به دست آوردن زنان جديد بودند.

بنابرين پوشش مناسب براى زن و مرد عامل مهمى در تعدیل و تنظیم این غریزه است

 

* اما علت این که در اسلام دستور پوشش، اختصاص به زنان یافته، این است که میل به خود نمایى و خودآرایى مخصوص زنان است...

 

ادامه نوشته

جواب نظرسنجی استاد بدتر

 

تقریبا یک ماه است که از نظرسنجی "استاد بدتر" می گذرد و البته با اینکه تعدادی از دانشجویان در نظرسنجی شرکت نمی کنند و تعدادی هم اصلا به وبلاگ سر نمی زنند و همچنین به رغم خواهش و خواسته ی من که لطفا هر نفر یک نظر بدهد، ولی باز دیده می شود که یک IP چندین رای داده است، می توان این چنین استنباط کرد که این نظرسنجی ها از درجه اعتبار ساقط هستند و نمی توان با توجه به آن قضاوتی کرد. اما به عقیده ی من جواب این نظرسنجی ها آنچنان هم بی راه و خلاف واقعیت نیست و تقریبا برخاسته از دل اکثریت دانشجویان است و با کمی مسامحه می توان آن را نظر اکثر دانشجویان قلمداد کرد و آن را دست بهانه ای کرد برای بیان بسیاری از مطالب و ناگفته ها.

همانطور که در عکس هم می بینید بیشترین رای را دو استاد اصلی و مهم، که یکی از آنان مدیر گروه ما نیز می باشند، کسب کرده اند. بدلیل تخصصی بودن دروس و در نتیجه مشکل بودن دروسی که این اساتید عهده دار تدریس آنان هستند، این نتیجه دور از ذهن نیز نیست اما به راستی تنها، مشکل به دشوار بودن دروس بر می گردد؟

عقیده ی شخصی من این است که این دو بزرگوار کم و کاستی های بسیاری در شیوه ی تدریس خود دارند و وظیفه ی ما این است که به نحوی این نواقص را به گوش ایشان و به گوش مسئولین دانشگاه برسانیم، اگرچه ممکن است این کار به ضرر ما تمام بشود اما در عوض شاهد یک کلاس خوب و مفید خواهیم بود و راه را برای کسانی که بعد از ما تحصیل خواهند کرد هموارتر می کنیم و این یعنی پیشرفت گروهی، امری که متاسفانه مدت ها در ایران به خاک سپرده شده است و هر فرد تنها به سعادت خود می اندیشد.

پس بحث را به نفر اول این رقابت یعنی استاد باقر زارع می کشانیم تا بعنوان پیشتاز این رقابت کمی مورد نقد و بررسی قرار بگیرند و ما دانشجوها هم با اتحاد و هماهنگی، راه حل و تدبیری برای این مشکل بیاندیشیم. استاد باقر زارع به گفته ی مسئولین آموزش یکی از استادهای خوب از نظر رتبه و جایگاه علمی هستند و دانشجویان با مراجعه به وب سایت دانشگاه آزاد شبستر می توانند با مشاهده ی رزومه کاری ایشان و مقاله های بین المللی ارائه شده توسط این استاد به این گفته جامع حقیقت بپوشانند. اما از نظر من و شاید خیلی از شما دانشجویان، ایشان یکی از بد رفتارترین اساتید با خصوصیت های اخلاقی بسیار منفی و شیوه ی تدریس ناکارآمد هستند، که با ادامه ی این روند خود نتها بسیاری از دانشجویان را دلزده و دلسرد می کنند که باعث کاهش فعالیت های درسی آنان نیز می شوند.

اگر شخصی هزاران بار هم عالم و پرفسور باشد و یا به اصطلاح فقهی علامه ی دهر باشد ولی نتواند علم و دانش خود را به درستی به علم جویان منتقل کند، نتنها هیچ سودی در بر نخواهد داشت که مضر هم هست. من به شخصه در طول عمر تحصیلی خود اساتید بسیاری داشته ام که رتبه و درجه ی علمی آنان چشمگیر نبوده است اما با برخورد انسانی و دلسوزانه ی خود بزرگترین مشوق های تحصیلی من بودند. ممکن است بسیاری، این سخنان من را ناعادلانه و برخاسته از خصومت های شخصی پندارند اما باور کنید اینگونه نیست، چه بسا این استاد در این ترم با دشمنی خود نسبت به من به طور ناخواسته باعث شد که من شاگرد اول بشوم!!!

 

بیایید تمام بچه بازی های خود را به کناری بگذاریم و دست به دست یکدیگر دهیم تا راه چاره ای مناسب برای این مشکل بیابیم. به نظر من باید نامه ای امضاء شده توسط تمامی دانشجویان، و با ذکر تمامی مشکلات موجود و خواسته های خود، به دست ریاست محترم دانشگاه بدهیم تا ایشان تصمیمات لازم را اتخاذ و تغییری مفید لحاظ کنند. باور کنید با اتحاد هرکاری ممکن است، هر کاری...

 

معرفی 3 سرویس اینترنتی

یه جا دیدم این سایتها رو معرفی کرده گفتم شما هم فیض ببرین اولی و دومی جالباً ولی از سومی چیزی سرم نشد امیدوارم به دردتون بخوره:

1- سایت mygazines: نام سایت ما را به یاد magazine یعنی مجله می‌اندازد. این سایت، سرویسی است برای اشتراک مجلات مختلف. سایت، تعداد زیادی از مجلات مشهور را در موضوعات مختلف گردآورده است. هر کاربر این سایت می‌تواند، خودش مجلاتی را با فرمت PDF، آپلود کند.
برجسته‌ترین ویژگی این سایت، نحوه نمایش اسناد PDF، در مرورگر است. این سایت PDFها را به صورت فلش در داخل مرورگر نشان می‌دهد. در ضمن مشاهده، کاربر واقعا احساس می‌کند که در حال دیدن و ورق زدن یک مجله واقعی است.
مزیت دیگر سایت این است که کاربران آن می‌توانند، صفحاتی از مجلات را که می‌پسندند، ذخیره کنند و روی آنها برچسب بگذارند و برایشان کامنت بگذارند.
اما نقطه ضعف عمده سایت، عدم رعایت کپی رایت است که به احتمال زیاد دردسرهای زیادی برای صاحبان سایت ایجاد خواهد کرد. mygazines با اصلاحاتی می‌تواند، مبدل به یک سایت موفق مثل scribd شود.
mygazines را ببینید و تا بسته نشده چند تا از مجله‌ها را ورق بزنید!

2- سایت bit.ly: سایت bit.ly، سایتی است برای کوتاه کردن آدرس صفحات وب. به احتمال زیاد با سایت tinyurl، آشنا هستید. به کمک این سایت هر کس می‌تواند یک آدرس طولانی اینترنتی را تبدیل به یک آدرس کوتاه اینترنتی بکند.
کوتاه کردن آدرس‌های اینترنتی مخصوصا با رواج پیدا کردن سرویس‌های میکروبلاگینگی مثل توییتر، اهمیت دوچندانی پیدا کرده است، چرا که این سایت‌ها اجازه می‌دهند که کاربر فقط 140 کاراکتر ارسال کندو بنابراین اگر یک آدرس اینترنتی را کوتاه نشود، خیلی از موارد نمی‌شود، توییتی را ارسال کرد.
اما سایت bit.ly علاوه بر اینکه یک آدرس را کوتاه می‌کند، تعداد دفعات مراجعه به آن را هم ثبت می‌کند. فرض کنید در توییتر یا وبلاگتان آدرس کوتاه‌شده یک صفحه اینترنتی یا یک فایل را بدهید و کنجکاو باشید که چند نفر روی آدرس کلیک کرده‌اند، bit.ly تعداد کلیک‌ها را به شما اطلاع می‌دهد.

3- اخلاقی هست یا نه؟!: سایت moralize.us دقیقا می‌خواهد با همین سؤال پاسخ بدهد. کاربران بعد از ثبت‌نام می‌توانند اخلاقی بودن یک کار را سؤال کنند و نظر بقیه را بخواهند. این سایت هنوز در مرحله آلفا است و احتمالا بعد از تکمیل، کار با آن جذابیت بسیار بیشتری خواهد  داشت.

پیشینه پرچم و درفش ایرانی

 

نخستین اشاره در تاریخ اساطیر ایران به وجود پرچم، به قیام کاوه آهنگر علیه ظلم و ستم آژی دهاک(ضحاک) بر میگردد. در آن هنگام کاوه برای آن که مردم را علیه ضحاک بشوراند، پیش بند چرمی خود را بر سر چوبی کرد و آن را بالا گرفت تا مردم گرد او جمع شدند. سپس کاخ فرمانروای خونخوار را در هم کوبید و...

 

 

ادامه نوشته

انتخاب واحد اینترنتی

زمانبندی انتخاب واحد اینترنتی بشرح زیر می باشد :

کامپیوتر ورودی  ۸۴ - ۸۵ - ۸۶  :  سه شنبه  ۸۷.۰۶.۲۶

حذف و اضافه : یک هفته بعد از شروع کلاس ها

شروع کلاس ها :۸۷.۰۶.۳۰  

شروع امتحانات : ۸۷.۱۰.۲۲

قبول ماده ۵۵ از سایر واحد های دانشگاهی ۳۰ و ۳۱ شهریور خواهد بود

طرز برخورد با افراديکه شما را تحقير مي كنند

واکنش نشان دادن در مقابل افرادي که شما را خوار کرده و ارزش هـايتـان را زير سؤال مي برند، قدري دشوار و دردناک است. گاهي اوقات زخم هايي که اينگونه افراد به شما وارد مي آورند، ممکن است تا ابد باقي بمانند...

 

ادامه نوشته

آموزش زبان شماره دوم

Scrum for last Olympic tickets

 

ادامه نوشته

! كاربردهاي مختلف نوت بوك



گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

ادامه نوشته

تقدیم به آنهایی که با آتش شمع سوخته اند

در پشت میله های قفس ، از سر ِ ملال

با خطِ خوش نوشتم

                   بیتی به حسب حال :

 

« اول بنا نبود بسوزند عاشقان

آتش به جان ِ شمع فتد کاین بنا نهاد »

 

 

 چشمم میان خط

بر روی لفظ « آتش » لرزید ، ایستاد

 

دیدم : هزار شاخه ی گل را که بی گناه

در خط آتش اند.

بیدادهای مشعله افروز جنگ را

با خط خون خویش

بر خاک می کشند !

 

 

یک قطره اشک سوزان

                    بر آتش اوفتاد.

 

قطع برق، انتقادها و برنامه افزایش شدید بها

درحالی که بسیاری از نقاط ایران در گرمای شدید تابستان، هر روز ساعت ها قطعی برق را تجربه می کنند، دولت از احتمال پنج برابر شدن بهای الکتریسیته به علت حذف یارانه ها در آینده نزدیک خبر داده است.

 

 

ادامه نوشته

نصب ویندوز XP در کنار ویندوز ویستا بدون حذف نسخه اصلی

کاربران امروزی پس از خریداری نوت بوک خود، بیشتر علاقه مند هستند که سیستم عامل XP را در کنار Vista اوریجینال که روی سیستمشان نصب هست، راه اندازی کنند. اما مشکل اینجاست که اولا ویندوز XP روی سیستمشان نصب نمیشود . ثانیا، وقتی XP را نصب میکنند به مشکل تازه ای برمیخورند و آن اینست که دیگر ویندوز ویستای اصلی بوت نمیشود و همچنین سیستم یک پارتیشن بیشتر ندارد که این باعث میشود که ...

 

 

ادامه نوشته

نمرات ساختمان داده ها و طراحی الگوریتم

نمرات ساختمان داده ها در گروه قرار گرفت...

نمرات ساختمان داده ها

بالاترین نمره: ۱۴

میانگین: ۱۰.۵

کمترین نمره: ۷.۵

ناموفقین: ۴


نمرات طراحی الگوریتم  در گروه قرار گرفت...

 نمرات طراحی الگوریتم

بالاترین نمره: ۱۵.۷۵

میانگین: ۱۲.۱۹

کمترین نمره: ۷

ناموفقین: ۲

 

>> نمرات ++C  در بولتن قرار گرفت

راز عشق

راز عشق

 

 

ادامه نوشته

ياد امتحانات پايان ترم بخير !

شب بود و شمع بود و من بودم و جزوه

شب رفت و شمع سوخت و من ماندم و جزوه

امتحان بود و سوال بود و من بودم و بغل دستيم

بغل دستيم رفت و سوال رفت و امتحان تمام

من ماندم و يك جمله بر لبم

" اوفتاديم " !

 

شعر از خود شاعر

 

اين ترم عوامل خود فروخته داخلي و استكبار جهاني دست در دست هم داده بودند به مهر كه ما باز هم    " بيوفتيم " !

استكبار جهاني با علم بر اينكه تير ماه يا همان jun   ماه دانشجويان ايران و مخصوصا دانشگاه خيلي آزاد اسكو امتحان پايان ترم دارند با كيريس و صالح حميد زيچ و بقيه بچه ها دست به دست هم داده بودند تا ما علمِ مون زياد نشه و بيوفتيم

ولي كور خوندن ، دانشجو اگر شب امتحان TV  فوتبال هم نشان دهد اول درس مي خواند بعد فوتبال نگاه مي كند چون مامانش گفته : اول درس ( ولو نيم ساعت ) بعد بازي !

با اين پلتيك استكبار جهاني رو شكست داديم ( بعد مي گن دانشجو هيچ چي بلد نيست )

عامل دوم  برق بود . كه با تهيه شمع - چراغ نفتي / گازي و پرورش كرم شب تاب اين عامل هم نتوانست بر ما چيره شود !

يادش بخير چقدر دود چراغ خورديم تا نيوفتيم  .

و اما مسئولين دانشگاه !

اين ترم امتحانات به سبك قرون وسطي برگزار شد در چند امتحان اول در مكان جديد الكشفي با استفاده از تكنولوژي برتر سال كاغذ سفيدي قبل از امتحان به دست دانشجويان داده مي شد كه بايد نام – شمار دانشجويي در ستون مربوطه نوشته مي شد و سپس دانشجو در ستون آخر عكس 3*4 خود را مي كشيد اين جلسات به هر مراسمي شبيه بود الا امتحان .  

با اين منوال بعيد نبود كه اعلام كنند امتحان بعدي در منزل شخصي علي آقا برگزار خواهد شد

حتي در يكي از امتحانات آب را بروي دانشجويان بستند ( كل الارض كربلا – كل اليوم عاشورا )

... 

با اين همه مشكلات ديگر وقتي براي درس خواندن نبود و چون تعاون و همكاري در اسلام هم توصيه شده ، جماعت دانشجو عوض اينكه شب و روز درس بخوانند همه حواسشان به تقلب نگاري و ياداشت برداري از فورمول ها و يا حفظ نمونه سوالات خيلي شبيه به امتحان بود تا بتوانند سر امتحان اعداد را محاسبه كنند !

و چون صندلي ها شماره نداشت عده اي پا فراتر گذاشته و براي نشستن سر جلسه امتحان استراتژي و سيستم هاي زيادي را قبل از امتحان تمرين مي كردند اعم از 4-4-2 ، 4-3-2 (يك نفر اين درس رو حذف كرده بود ! )

در بين اين سيستم ها ، سيستم 5-1-5 پر طرفدار تر از همه بود كه در آن يك Server در وسط کار اطلاع رسانی و انتقال اطلاعات را یکجا کنترات گرفته بودند و بقيه با اين سيستم در اطراف وي قرار مي گرفتند .

 

خلاصه همه مشغول بودند و هيچ ترسي از مراقبين نداشتند و با شجاعت قابل ستايشي پيش مي رفتند به گونه اي كه اگر وقت امتحان همه سوراخ سمبه هاي سالن و البسه دانشجويان را تجسس مي كردند قريب به سه چهار من تبريز كاغذ تقلب در ابعاد مختلف از بد انگشتي گرفته تا A3 پيدا مي كردند . حالا اس ام اس و بلوتوث جاي خودش !

آدم لذت مي برد وقتي اين همه ذوق و استعداد را مي بيند ، يكبار من خودم بصورت كاملا تصادفي ! يكي از ميكرو فيلم هاي بند انگشتي را ديدم و ناخداگاه ياد خط ميخي افتادم اصلا خوانده نمي شد و شايد هم ديكدري در كار بود الله اعلم ...

   علی أی حال دانشجویان هی فرت و فرت با هم برگه معاوضه نموده اطلاعاتشان را از طریق همین سرورها و روترها به اشتراک گذاشته. مراقبین جلسه نیز هیچ یک از این جرایم را ندیده یا اگر که می دیدند شتر دیدی ندیدی کرده و همکاری های لازم رو انجام می دادند در نتیجه به خیر می گذشت ، از این بابت دانشجویان کلی محظوظ گشته و کیفور مي شدند

لکن علیرغم تمام این اوصاف و احوال، از بس که این دروس لامصّب اعم از مدار منطقي و ...، تخیلی و فضایی بودند و این حافظه بی صاحاب هم دم به دقیقه گریپاژ مي کرد، تا حدی که دیگر تقلب هم مؤثر نیافتاده؛ به نحوی که هر که از جلسه بیرون می آمد ورد زبان و اصل کلامش همین واژه پر استعمال «اُوفتادیم!» بود.

هیچ بعید نبوده همین چندرغاز واحدمان را هم پاس نکرده، به ترم و ترم های بعد مؤکول نماییم. خدا آخر و عاقبتمان را ختم به خیر کند.

البته اوفتادن و اوفتادگي خيلي چيز خوبيه چون شاعر مي گه :

 

بلبل از بالا نشینی رتبه ای پیدا نکرد

جاده با «افتادگی» از کوه بالا می­رود

 

 

آموزش زبان شماره اول

Concerns over 2010 World Cup

عنوان درس: نگرانی ها در مورد جام جهانی 2010

 

ادامه نوشته

Herb Schildt’s C++ Programming Cookbook

 

در اين کتاب يکي از اسطوره‌هاي برنامه‌نويسي تعدادي از تکنيک‌هاي مورد علاقه‌اش در برنامه‌نويسي به زبان ++C را با شما در ميان مي‌گذارد. هر يک از نسخه‌هايي که در اين کتاب ارايه شده‌اند به شما نشان مي‌دهند که چطور يک عمل برنامه‌نويسي را انجام دهيد و قدم به قدم تمام مقدمات و مراحل اين کار را براي‌تان شرح مي‌دهد. شرح دقيق و مو به موي عمليات نيز به شما آموزش مي‌دهد که چطور و چرا هر مرحله انجام مي‌گيرد و چگونه مي‌توانيد با استناد به مثال‌هاي واقعي، نيازهاي برنامه‌نويسي خود به زبان ++C را ارضاء نماييد.

 

 

دريافت فايل  کتاب با حجم 1.9 مگابایت

سرور 1 ] :  [  سرور 2 ] : [  سرور3 ]

 پسورد :  www.joojootala.net (  به کوچک بودن حروف دقت کنيد )

دعوت به همکاری

 

 

ضمن تشکر از تمام کسانی که از این وبلاگ دیدن می کنند، به منظور بالابردن  کیفیت وبلاگ و غنی سازی مطالب آن در سطح دانشجوی کارشناسی کامپیوتر از همه ی دوستان و دانشجویان عزیز دعوت به همکاری می کنم. در همین راستا از کسانی که:

 

-          توانایی نوشتن برنامه های ساده به زبان های C++, assembly, PHP, ASP, Pascal و یا هر زبان دیگری را دارند دعوت میکنم تا با معرفی خود، این امکان را فراهم کنند تا در صورت لزوم بتوان با این عزیزان در ارتباط بود و از توانایی های ایشان بهره برد.

-          دوستانی که در زمینه طراحی فعالیت هایی داشته اند و یا دوست دارند که داشته باشند.

-          کسانی که برنامه هایی آماده (چه خودتان نوشته اید و یا دانلود کردید) در هر زبانی دارند و ممکن است در ترم های گذشته بعنوان پروژه ارائه داده باشند تقاضا دارم برنامه ی exe آن  ( و نه source آن) را برای من بفرستند تا در وبلاگ قرار دهیم . با این کار دانشجویان ترم های ماقبل در صورت نیاز می توانند با هماهنگی صاحبین این برنامه ها و با توافق طرفین (خواه رایگان خواه غیر رایگان) از این برنامه ها استفاده کنند.

-          اگر پروژه  و یا تحقیق هایی در آرشیو خود دارید، عنوان آن را برای من بفرستید تا مانند حالت قبل آن را در اختیار دانشجویان قرار دهیم

-          دانشجویانی که توانایی تدریس دروس خاصی را دارند، می توانند با اعلام آمادگی خود به ما کمک کنند تا در تبلیغاتی که بزودی در وبلاگ قرار می گیرد، دیگر دانشجویان آنان را پیدا کرده (بویژه دانشجویان کاردانی)  و سپس با هماهنگی با دانشگاه دیگر توافقات انجام شود.

 

توجه داشته باشید که هدف از این همکاری تنها ایجاد یک رابطه همکاری سالم بین دانشجویان و بالا بردن فعالیت های کاربردی دانشجویان است. ما بسیار دیده ایم که دانشجویان ما برای انجام پروژه های خود هزینه های گزاف و سرسام آوری متقبل می شوند که گاها هیچ ثمری هم ندارد، پس چرا ما بعنوان اولین ورودی های کارشناسی این دانشگاه کمکی برای این عزیزان نباشیم؟ در اینصورت اگر هم هزینه ای در این بین رد و بدل بشود حتما منطقی و قابل قبول تر است و در ثانی یک دانشجو بهتر می تواند منظور از برنامه ی نوشته شده یا مطلب خود را به دانشجوی دیگر بفهماند تا علی آقا سبزی فروش محله! و مزیت دیگری که به عقیده ی من این کار در بر دارد فعالیت درسی دانشجویان به نسبت قوی تر است، چه اشکال دارد ما فعالیت درسی بکنیم و در ازایش مبلغی هم بگیریم؟ بهتر از آن است که تمام این مطالبی که فراگرفتیم به باد فراموشی سپرده شود...

در آخر متذکر می شوم این وبلاگ تنها نقش واسطه گری را ایفا می کند که بدون در نظر گرفتن هیچ گونه سودی تنها به سهولت ارتباط بین دانشجویان کمک می کند. امیدوارم بتوانیم در کنار هم گروه سالم و نیرومندی را ایجاد کنیم...

 

دوستان می توانند با این آدرس با من در ارتباط باشند:

ninipesar@gmail.com

 

 

با تشکر و قدردانی از یکایک شما عزیزان

مدیریت وبلاگ، نی نی